Dyrektor: mgr Barbara Bik
Nauczyciel dyplomowany, terapeuta zajęciowy oraz terapeuta Integracji Sensorycznej. Dyrektor Niepublicznej Specjalistycznej Poradni Wczesnego Wspomagania Rozwoju. Miłośniczka zwierząt. Osoba twórcza, która w pracy terapeutycznej ciągle wyznacza sobie nowe cele i dąży do ich realizacji. Opiekunka golden retrievera „Milo”, wraz z którym prowadzi w placówce zajęcia z zakresu dogoterapii. W swojej pracy z dziećmi kładzie nacisk na wykorzystanie potencjału terapeutycznego, którym dysponują zwierzęta. Ukończyła wiele specjalistycznych szkoleń i kursów, a wśród nich są między innymi:
- Dogoterapia
- Integracja Sensoryczna I i II°
- Podstawowe zagadnienia terapii edukacji dzieci z autyzmem cz. I i II
- Kinezjologia Edukacji wg Paula Dennisona
- Makaton I i II°
Logopedzi:
mgr Teresa Smoleń
Nauczyciel – logopeda/neurologopeda z wieloletnim stażem pedagogicznym. W swojej pracy kieruje się słowami księdza Tischnera, który twierdzi, ze przychodzimy na świat z potrzebą kontaktu i dialogu z drugim człowiekiem. Pracuje z dziećmi i dla dzieci, aby ułatwić im dialog, pomóc w komunikowaniu się z otoczeniem, dać możliwość wyrażenia słowem ich myśli, pragnień, potrzeb i pomóc w realizacji marzeń.
Ukończyła następujące formy doskonalenia zawodowego:
Ukończone studia podyplomowe :
- „Logopedia” w 2010 r.
- „ Oligofrenopedagogika” w 2012 r.
- „Neurologopedia” w 2014 r.
- „Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka” w 2015 r.
Szkolenia/warsztaty/konferencje/sympozja :
- Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
- Ciągle żywe dylematy logopedy – praktyka
- Środowiskowe uwarunkowania skuteczności terapii jąkania
- Dziecko z niedokształceniem mowy o typie afazji widziane oczami neurologopedy
- Możliwości ćwiczenia umiejętności krytycznych dla rozwoju mowy w autyźmie
- Kompetencje orofacjalne związane z pobieraniem pokarmów i ich wpływ na kształtowanie się mowy
- Zagadka milczenia w mutyźmie
- Praktyczny kurs wspomagających i alternatywnych metod porozumiewania się ( AAC )
- Terapia behawioralna w teorii i praktyce – kurs 3-modułowy
- Ochrona danych osobowych
- Komercyjne wykorzystywanie seksualne w kontekście rzeczywistości dzieci ulicy
- Problemy dzieci ulicy i zagrożeń świata wirtualnego
- Małe dziecko – dużo pomysłów – wczesna interwencja – wspomaganie rozwoju wsparciem dziecka i rodziny
- Metody i formy wspomagania rozwoju małego dziecka
- Rozwój mowy dziecka autystycznego
- Gimnastyka Paluszkowa – wspieranie rozwoju umiejętności merytorycznych i językowych dziecka w wieku przedszkolnym
- Komunikacja bez pezemocy
- Makaton – program rozwoju komunikacji ( szkolenie podstawowe – znaki manualne
- i symbole )
- Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania
- Wczesne zaburzenia funkcji pokarmowych, oddechowych i fonacyjnych u noworodków i niemowląt z grupy ryzyka obciążenia ciążowo – porodowego ( moduł II )
- Metoda Dobrego Startu
- Rozwijanie komunikacji u dzieci z autyzmem – Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej
mgr Monika Krawczyk
Logopeda / neurologopeda ukończyła studia podyplomowe z zakresu neurologopedii i surdologopedii. Nauczyciel wczesnego wspomagania rozwoju. Praca z dziećmi to dla niej nie tylko radość i satysfakcja, ale przede wszystkim spełnienie. Dzieci pomagają jej patrzeć na świat ich oczyma, a ona pomaga im pokonywać trudności w komunikowaniu. Uczestniczka szkoleń z zakresu pracy z dziećmi o zaburzonym rozwoju:
Kursy i szkolenia:
- „Praca z osobą przejawiającą trudne zachowania w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowania”
- „Terapia behawioralna w teorii i praktyce – kurs 3-modułowy”
- „Praktyczny kurs wspomagających i alternatywnych metod porozumiewania się (AAC)”
- MAKATON I°
- „Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji”
- „Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania”
- „Gimnastyka Paluszkowa – wspieranie rozwoju umiejętności motorycznych
- i językowych dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym”
- „KORP – Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego”
- „Terapia dziecka z mutyzmem wybiórczym” Etap I i II
- MAKATON II°
Warsztaty:
- „Rozwój mowy dziecka autystycznego”
- Warsztaty neurologopedyczne moduł I: „Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych związanych z pobieraniem pokarmów i nadawaniem mowy”
- „Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych”
- „Komunikacja bez przemocy”
- Sympozjum Naukowe: „Problemy dzieci ulicy i zagrożeń świata wirtualnego”
- i warsztaty: „Komercyjne wykorzystywanie seksualne w kontekście rzeczywistości dzieci ulicy”
- Konferencja Naukowo-Szkoleniowa i warsztaty metodyczne: „Małe dziecko – dużo pomysłów. Wczesna interwencja – wspomaganie rozwoju wsparciem dziecka i rodziny”.
- „Jak pokonać strach i przełamać stereotypy? O seksualności dzieci, młodzieży
- i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną”
- Terapia neurobiologiczna dla początkujących
Warsztaty neurobiologiczne:
- Wczesne zaburzeni funkcji pokarmowych, oddechowych i fonacyjnych u noworodków i niemowląt z grupy ryzyka obciążenia ciążowo – porodowego – moduł II
mgr Joanna Niedbała
Logopeda/neurologopeda, ukończyła studia podyplomowe z zakresu neurologopedii. Nauczyciel wczesnego wspomagania rozwoju. Uważa, że obcowanie z dziećmi znacznie wzbogaca życie człowieka, a praca z nimi, ich nawet najmniejsze sukcesy, szczere uśmiechy dostarczają wiele radości oraz poczucie spełnienia. Pragnie podnosić swoje kwalifikacje, uczestnicząc w kursach i szkoleniach:
- „Praktyczny kurs wspomagających i alternatywnych metod porozumiewania się (AAC)”;
- Sympozjum Naukowe: „Problemy dzieci ulicy i zagrożeń świata wirtualnego” oraz warsztaty: „Komercyjne wykorzystywanie seksualne w kontekście rzeczywistości dzieci ulicy”;
- Kurs „Gimnastyka Paluszkowa – wspieranie rozwoju umiejętności motorycznych i językowych dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym”;
- Warsztaty Neurologopedyczne Moduł I – „Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych związanych z pobieraniem pokarmów i nadawaniem mowy”;
- Warsztaty Neurologopedyczne Moduł II – „Wczesne zaburzenia funkcji oralnych/pokarmowych/oddechowych i fonacyjnych u noworodków i niemowląt z grupy ryzyka obciążenia ciążowo-porodowego”;
- Szkolenie: „Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji”;
- Warsztaty metodyczne „Narkotyki i dopalacze – zjawiska, zagrożenia, profilaktyka”;
- Konferencja Naukowo-Szkoleniowa i warsztaty metodyczne: „Małe dziecko – dużo pomysłów. Wczesna interwencja – wspomaganie rozwoju wsparciem dziecka i rodziny”;
- Szkolenie: „Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania”;
- „Makaton – Program Rozwoju Komunikacji” I stopnia;
- Warsztaty: „Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych”;
- Warsztaty: „Terapia neurobiologiczna dla początkujących”.
mgr Magdalena Szendoł
Magdalena Szendoł – absolwentka studiów magisterskich na kierunku pedagogika opiekuńczo wychowawcza oraz studiów podyplomowych z logopedii. Neurologopeda. Nauczyciel wczesnego wspomagania rozwoju. Najważniejsze w pracy jest dla niej indywidualne podejście do każdego dziecka oraz radość z każdego, nawet najmniejszego sucesu, jakie ono osiąga.
Udział w warsztatach:
– Wspomaganie rozwoju językowego przedszkolaków metodą prof. J. Cieszyńskiej
– Fonogesty jako metoda wspomagania komunikacji u dzieci z wadą słuchu.
Psycholodzy:
mgr Joanna Bliżycka
Psycholog kliniczny, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju. Praca z dziećmi dostarcza jej wiele radości i satysfakcji. Za główny cel swoich oddziaływań terapeutycznych stawia sobie pokonywanie trudności dziecka z uśmiechem na jego twarzy oraz kształtowanie w podopiecznych poczucia własnej wartości.
Ukończyła wiele szkoleń i warsztatów:
- Studia podyplomowe – Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
- EEG – Biofeedback I stopnia
- Wczesna Interwencja. Wybrane zagadnienia związane z diagnozą i terapią dziecka
w wieku 0-6 lat z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego - Diagnoza i terapia zaburzeń lękowych u dzieci
- Bajkoterapia kliniczna
- Patomechanizm zaburzeń emocjonalnych, ich różnorodne objawy i metody terapii
- Pomoc psychologiczna dziecku wykorzystywanemu seksualnie
- Trening Umiejętności Społecznych dzieci
- Przygotowanie profesjonalistów do prowadzenia grup wsparcia dla rodzin
- ,,Integracja Odruchów Wzrokowo – Słuchowych” według metody Swietłany Masgutowej
- Wstęp do Sensoplastyki
- Sensoplastyka – Trener 1 stopnia
- Ćwiczenia funkcji słuchowych- rozwojowe programowanie terapii
- Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem cz. I i II
- Praca z osoba przejawiającą trudne zachowania w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowania
- Dziecko z zaburzeniami ogólnorozwojowymi ze spektrum autyzmu w przedszkolu
i szkole - Rozwój mowy dziecka autystycznego
- Diagnoza funkcjonalna dzieci z autyzmem z użyciem oryginalnego Testu PEP-r
- KORP Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego Dziecka KORP) jako narzędzie diagnozy psychopedagogicznej dziecka w wieku od 1 miesiąca życia do końca 9 roku życia
- Narzędzie M-CHAT-R – wczesne wykrywanie zaburzeń ze spektrum autyzmu
- Makaton – Program Rozwoju Komunikacji – I i II stopień
- Gimnastyka Paluszkowa- wspieranie rozwoju umiejętności motorycznych i językowych dziecka w wiek przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Komunikacja bez przemocy
- Podstawowe założenia, zasady i metodyka wieloprofilowego usprawniania dzieci
z wczesnym uszkodzeniem mózgu w systemie Nauczania Kierowanego - Zintegrowane usprawnianie dzieci z wczesnym uszkodzeniem mózgu w systemie Nauczania Kierowanego
mgr Anna Strzała
Psycholog, nauczyciel wczesnego wspomagania rozwoju.Praca z dziećmi sprawia jej dużo satysfakcji, a także mobilizuje do ciągłego doskonalenia i poszukiwania nowych metod terapeutycznych. Stara się rozbudzać w dzieciach ciekawość świata, pomóc im w odkrywaniu swoich mocnych stron i budowaniu poczucia własnej wartości. Dziecięcy uśmiech to dla niej największa nagroda.
Ukończyła studia psychologiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, a także wiele kursów i szkoleń, a wśród nich:
- Diagnoza i terapia zaburzeń lękowych u dzieci
- Bajkoterapia kliniczna
- Praca z osobą przejawiającą trudne zachowania w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowania
- Terapia behawioralna w teorii i praktyce – kurs 3-modułowy
- Praktyczny kurs wspomagających i alternatywnych metod porozumiewania się (AAC)
- Makaton – Program Rozwoju Komunikacji I stopnia
- Pedagogika zabawy w pracy z osobami z upośledzeniem umysłowym – KLANZA
- „Gimnastyka paluszkowa”- wspieranie rozwoju umiejętności motorycznych i językowych dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Terapia dziecka z mutyzmem selektywnym
- Dojrzałość szkolna – diagnoza i co dalej?
- Arteterapia jako pomoc w diagnostyce i samodzielna metoda pracy z pacjentem
Pedagog:
mgr Gabriela Kolis
Oligofrenopedagog, surdopedagog. Nauczyciel wczesnego wspomagania rozwoju. W swojej pracy chętnie wykorzystuje Metodę Dobrego Startu oraz Terapię Ręki. W pracy z dzieckiem wykorzystuje zasadę: „Czyń to co możesz, za pomocą tego co masz, tam gdzie jesteś”. Stale podnosi swoje kwalifikacje, uczestnicząc w kursach i szkoleniach, z zakresu wspomagania rozwoju dziecka. Ukończyła między innymi następujące szkolenia:
- Diagnoza rozwoju i ocena funkcjonowania dziecka w wieku 0- 3 lat.
- Metoda Dobrego Startu
- W trzy dni dookoła świata. Pedagogika zabawy w pracy z osobami z upośledzeniem
- umysłowym
- Jak pracować z rodzicami dziecka niepełnosprawnego?
- Praca z osobą przejawiającą trudne zachowania w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowania
- Terapia ręki i grafomotoryka
mgr Natalia Paluch
Nauczyciel wczesnego wspomagania rozwoju, pedagog specjalny, tyflopedagog. Na co dzień, w ramach wczesnego wspomagania rozwoju zajmuje się terapią pedagogiczną dzieci z różnymi trudnościami oraz pomocą i wsparciem rodziców w zmaganiach wychowawczych. Praca z dziećmi daje jej dużo satysfakcji i radości. Swoje kwalifikacje podnosi biorąc udział w szkoleniach i kursach m. in:
- Rozwój mowy dziecka autystycznego
- Makaton, program rozwoju komunikacji I stopnia
- Małe dziecko- dużo pomysłów, wczesna interwencja- wspomaganie rozwoju wspaciem dziecka i rodziny
- Rusz głową! Wspomaganie procesów poznawczych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
- Gimnastyka Paluszkowa- wspieranie rozwoju umiejętności motorycznych i językowych dziecka w wieku przedszkolnym wczesnoszkolnym
- Terapia behawioralna w teorii i praktyce- kurs 3-modułowy
- Karta oceny rozwoju psychoruchowego- narzędzie diagnostyczne
- Komunikacja bez przemocy
mgr Monika Seferynowicz
Terapeuta EEG – Biofeedback:
mgr Halina Strzępa
Fizjoterapeuta, terapeuta NDT – Bobath z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi. Nieustannie pogłębia swój warsztat dydaktyczny, aby stale podnosić atrakcyjność i efektywność swojej pracy. Podczas zajęć terapeutycznych, które prowadzi jest przyjazna i życzliwa, a zarazem konsekwentna i wymagająca. Ukończyła wiele kursów i szkoleń:
- Terapię Neurorozwojową NDT –Bobath
- Kurs podstawowy PNF oraz PNF w pediatrii
- Szkolenie podstawowe –Makaton
- Kurs Thera-Band Academy- ćwiczenia oporowe i równoważne z zastosowaniem przyborow Thera-Band
- Kurs Thera-Band Academy- sensomotoryka, korekcja wad postawy z zastosowaniem przyborów Thera-Band
- Metoda terapii EEG Biofeedback
- Kurs podstawowy metody Halliwick
- Terapię behawioralną w pracy z dzieckiem z ADHD
- Terapię pedagogiczną w pracy z dzieckiem z ADHD
- Taping Rehabilitacyjny
- Praca z osobą przejawiającą trudne zachowania w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowania
- Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne I
Terapeuta SI:
mgr Monika Świąder – Dręga
Fizjoterapeuta, oraz terapeuta Integracji Sensorycznej. Za główny cel swojej pracy stawia sobie pomoc małemu pacjentowi w powrocie do zdrowia. Wieloletnie doświadczenie zawodowe oraz nieustanne wzbogacanie własnego warsztatu terapeutycznego o nowe metody pracy, pomaga jej w przywracaniu możliwie najpełniejszej sprawności ruchowej u dzieci. Swoje zajęcia stara się tak organizować, aby każde dziecko, z którym pracuje miało możliwość doświadczenia „własnego małego sukcesu”. Ukończyła liczne szkolenia i kursy specjalistyczne:
- Studia podyplomowe – 2 semestralny kurs kwalifikacyjny pn. Studium Pedagogiczne – Politechnika Rzeszowska.
- Kurs odnowy biologicznej i masażu I stopnia.
- Kurs masażu II stopnia.
- Podstawy terapii manualnej.
- Kurs podstawowy koncepcji PNF i kurs Rozwijający PNF – uzyskanie tytułu: terapeuta metody PNF (Proprioceptive Neuromuscular Facilitation); REHA+ .
- Kurs Integracji Sensorycznej I stopnia wg J. Ayres „Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej” SInet
- Małgorzata Karga Poizometryczna relaksacja mięśni w najczęściej spotykanych zespołach bólowych; fizjoterapia w zaburzeniach czynnościowych układu mięśniowego.
- Analiza i terapia dziecka zagrożonego; REHA+.
- MAKATON Program Rozwoju Komunikacji I i II stopień
- Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem cz. I i II – Fundacja SYNAPSIS.
- Praca z osobą przejawiającą trudne zachowania w oparciu o Stosowaną Analizę Zachowania.
- Szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy
- Ogólnopolska konferencja „Do Życia przez Życie”. Edukacja i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu, w tym ze sprzężoną niepełnosprawnością. Organizowanym przez PSOUU Koło w Bytomiu.
- Warsztaty „Rozwój mowy dziecka autystycznego”
- Integracja Odruchów Wzrokowo-Słuchowych według metody dr Swietłany Masgutowej
- Studia podyplomowe – „Wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka” w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu
- Gimnastyka paluszkowa – wspieranie rozwoju umiejętności motorycznych i językowych dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Komunikacja bez przemocy
- Diagnoza funkcjonalna dzieci z autyzmem z użyciem oryginalnego testu PEP-r; Organizowanym przez Ośrodek Diagnoz i Szkoleń Psychologicznych ODIS
- Konferencji pt. „ Żywienie i zachowanie” z udziałem autorów książki „Autyzm bez łez”
- Kurs Integracji Sensorycznej II stopnia wg J. Ayres „Diagnoza i terapia Zaburzeń integracji sensorycznej” SInet Małgorzata Karga
- Praktyczny kurs wspomagających i alternatywnych metod porozumiewania się (AAC)
- Słyszę i słucham – jak rozwija się słyszenie małego dziecka.
- Poznaję świat zmysłami – wspomaganie rozwoju niemowląt i małych dzieci z perspektywy integracji sensorycznej.
- Ćwiczenia funkcji słuchowych – rozwojowe programowanie terapii.
- Przetwarzanie sensoryczne, jego znaczenie dla rozwoju i funkcjonowania człowieka – międzynarodowe sympozjum naukowe.
- Wprowadzenie do terapii zaburzeń modulacji sensorycznej STEPSI – narzędzie do efektywnego rozumowania klinicznego Tracy M. Stackhause.
- Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych cz. I według metody dr Swietłany Masgutowej.
- TUS – trening umiejętności społecznych dzieci.